💻 Test: Závod rytířů

python.edumach.cz

Test trvá 120 minut samostatné práce. Během testu nepoužívejte žádné nástroje, mějte zapnuté pouze prostředí IDLE Python.

Vytvořte program, který bude simulovat závod rytířů o dobytí hradu podle následujícího zadání. Pokuste se vytvořit program co nejefektivněji a všude tam, kde je to možné a vhodné, používejte cyklus.

V případě, že si nevíte rady s řešením celého úkolu, vyřešte alespoň tu část, kterou zvládnete.

A) Zeď

V horní části grafické plochy nakreslete zeď (přes celou šířku plochy).

B) Vstupní brána

V pravé části hradeb nakreslete vstupní bránu.

C) Okno

Kliknutím do zdi (kromě místa, kde je brána) se nakreslí okno se zadanou výškou v místě kliknutí. Výšku zadáváme pomocí vstupního pole. V ukázce jsou okna modrá, v programu budou bílá.

Výška okna 30 Výška okna 50 Výška okna 70

D) Strom

Upravte program tak, aby se po stisknutí tlačítka „Strom“ nakreslil jeden zelený strom na náhodném místě před zdí. Před vstupem do hradu se stromy nekreslí.

E) Rytíři

Upravte program tak, aby simuloval běh dvou rytířů běžících směrem k hradu. Rytíři se pohybují směrem k bráně z pravého dolního rohu obrazovky. Na začátku jsou vedle sebe u okraje obrazovky a poté se začnou pohybovat nahoru. S každým posunem se každý z nich posune o náhodný krok 0 až 10 bodů. Když se jeden z nich dostane k bráně, animace se zastaví a na obrazovku se napíše číslo rytíře, který vyhrál.

F) Sázka na vítěze

Upravte program tak, aby nám umožňoval zadat tip na vítěze hned na začátku (ve vámi zvolené podobě – například tlačítky, nebo pomocí vstupního textového pole apod.), a teprve poté odstartovat závod. Po závodě program vyhodnotí, zda jsme vsadili správně.